Τι είναι το Matcha;


Το Matcha είναι μια μορφή πράσινου τσαγιού σε σκόνη. Για αιώνες, το matcha το απολαμβάνουν στην Ιαπωνία. Πρώτα από τους ευγενείς και αργότερα έγινε ρόφημα το οποίο όλος ο πληθυσμός κατανάλωνε τακτικά ως ελιξήριο για την υγεία τους, αλλά και ως μέρος του διαλογισμού! Τα πιο πρόσφατα χρόνια, το matcha έχει δει μια έκρηξη σε δημοτικότητα σε όλο τον κόσμο, με πολλούς να το πίνουν λόγω των πλεονεκτημάτων του για την υγεία.


Πώς παρασκευάζεται το Matcha;


Το Matcha παρασκευάζεται από φύλλα τσαγιού που έχουν αναπτυχθεί ειδικά. Το φυτό που χρησιμοποιείται για το matcha καλλιεργείται σε σκιά, γεγονός που βοηθά στην ενίσχυση της παραγωγής χλωροφύλλης, που είναι αυτό που δίνει στο matcha το λαμπερό πράσινο χρώμα του.

Όταν είναι έτοιμα, τα φύλλα μαζεύονται πριν τα βράσουν στον ατμό και τα στεγνώσουν. Στη συνέχεια θα αλέθονται σε λεπτή σκόνη.  Η λέξη προέρχεται από το matsu ‘τρίβω’ + cha ‘tea’, από την Κινέζικη (διάλεκτο) chá που σημαίνει τσάι.                             

Οφέλη του Matcha


Το τσάι Matcha είναι γεμάτο θρεπτικά συστατικά, με βιταμίνες C, A, B1-6, E και K που υπάρχουν στο ρόφημα, μαζί με πάνω από 30 ιχνοστοιχεία όπως ασβέστιο, σίδηρος, μαγνήσιο, κάλιο, ψευδάργυρος και νάτριο! Αυτό είναι εκτός από την καφεΐνη και τις πολυφαινόλες του τσαγιού. Ένα φλιτζάνι τσάι Matcha είναι πιο θρεπτικό από πάνω από 30 φλιτζάνια κανονικό τσάι!


Το Matcha πιστεύεται ότι έχει πολλά οφέλη για την υγεία, όπως:

- Προώθηση της απώλειας βάρους.

- Μείωση της χοληστερόλης.

- Μείωση των σημαδιών γήρανσης.

- Ενίσχυση του μεταβολισμού.

- Παροχή θρεπτικών συστατικών.

- Βοηθά το πεπτικό σύστημα.

- Γεμάτο αντιοξειδωτικά. 



Καφεΐνη


Το Matcha είναι πλούσιο σε καφεΐνη, αλλά δεν έχει τόσες αρνητικές παρενέργειες όπως ο καφές, καθιστώντας τον έναν εξαιρετικό τρόπο για την ενίσχυση της ενέργειας και της παραγωγικότητας. Το Matcha προσφέρει περίπου τρεις φορές περισσότερη καφεΐνη από ένα κανονικό φλιτζάνι τσάι. Αυτή η παραλλαγή του τσαγιού είναι πιο φυσική, εξαλείφοντας τον κίνδυνο να έχετε υπερένταση ή πονοκέφαλο όπως κάνει μερικές φορές ο καφές, αντί να παρουσιάζει μια πιο χαλαρή, αλλά σε εγρήγορση, κατάσταση.   



Πως να το φτιάξετε 


Αρχικά, κοσκινίστε το σε ένα μικρό μπολ ή κούπα. Στη συνέχεια, ρίξτε μια μικρή ποσότητα ζεστού νερού ( όχι βραστό) και χτυπήστε δυνατά από τη μία πλευρά στην άλλη με ένα σύρμα ή ένα bamboo whisk   – είτε κατευθείαν μπρος-πίσω είτε σε ζιγκ-ζαγκ μοτίβο – για να διασκορπιστεί ομοιόμορφα η σκόνη στο νερό και να δημιουργήσετε μια αφρώδη στρώση από πάνω. Τέλος, ρίξτε από πάνω περισσότερο ζεστό νερό ή γάλα  για matcha latte. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και γάλα αμυγδάλου, γάλα καρύδας ή σπιτικό γάλα βρώμης. Χτυπήστε ξανά μέχρι να αφρατέψει, γλυκάνετε με βανίλια, καραμέλα ή μέλι και απολαύστε!


Το καλύτερο με το τσάι matcha είναι ότι μπορείτε να το προσθέσετε σχεδόν σε οτιδήποτε. Βάλτε το στα ψητά σας. Ανακατέψτε το με το πρωινό σας πλιγούρι βρώμης ή ένα μπολ με granola. Χρησιμοποιήστε matcha noodles. Προσθέστε στο πράσινο smoothie σας. Βάλτε το στο ποπ κορν σας! Γλυκά και αλμυρά σνακ  με γεύση Matcha σίγουρα θα σας ενθουσιάσουν!


Βρείτε εδώ  την μικρή συσκευασία για να κάνετε την δοκιμή σας και σε στικ. Αν είστε ήδη φαν θα βρείτε  εδώ  την μεγάλη συσκευασία για καθημερινή απόλαυση!